You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
כשהיריבה נאבקת על מטרה הישגית - באים עם הסגל החזק
תמיד יש סיבה לבוא לכל משחק בשיא הרצינות והמקצועיות (צילום: בן מלניק)

כשהיריבה נאבקת על מטרה הישגית - באים עם הסגל החזק

חודש אחרון לעונה וכאן המבחן הגדול למועדונים ולמאמני קבוצות שלא מתחרות על מטרה הישגית, כיצד ינהגו במשחקים מול קבוצות המתחרות על מטרה הישגית

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

עונת 23/24 היא עונה לא רגילה ולא צפויה. פרוץ מלחמת חרבות ברזל והפגרה הכפויה מהליגות שנוצרה בעקבותיה, הביאו למהלך מתבקש של שינוי שיטת התחרות בליגות הנוער, נערים א' ונערים ב'. הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה הקפאת ירידות אוטומטית וקבעה כי רק האחרונה בכל ליגה, שמתחתיה משוחקות ליגות אחרות, היא זו שתגיע למשחקי המבחן על הישארות בליגות. עוד נקבע במהלך תקדימי, שקבוצות מדרג מחוזי בשנתונים אלה, שיסיימו במקום השני בטבלה, יוכלו להתחרות בקונסטלציה כזו או אחרת על מקום במשחקי המבחן.

שיטת התחרות הזו יצרה "בטן" רחבה בהרבה ליגות, הרבה קבוצות מוצאות את עצמן כבר תקופה ממושכת כשהן מחוץ למאבקים על מטרה הישגית - אליפות, עליית ליגה והגעה למשחקי ההישרדות - מה שמאפשר למאמנים לתת דקות משחק משמעותיות גם לשחקנים הפחות בכירים בסגל ולשחקנים משנתון מתחת. נכנסו לישורת האחרונה בהחלט של הליגות, שברובן הגדול רוב הקבוצות אינן מתחרות על מטרה הישגית ולרובן לא כזה משנה המיקום הסופי בטבלה. עם זאת, יש לא מעט קבוצות בליגות השונות המתחרות על מטרה הישגית מוגדרת. בתוך עמנו אנו חיים וכולנו יודעים שאין יותר ישראלי מלחשוד ולפקפק מראש במה שקרה או יקרה במשחק כזה או אחר. מהסיבה הזו חשוב שראשי מחלקות הנוער, המנהלים המקצועיים והמאמנים בקבוצות שאינן מתחרות על מטרה הישגית, יהיו על המשמר במשחקים מול קבוצות שכן מתחרות על מטרה הישגית.

כדי להימנע מדיבורים, חשדות, פקפוק ואנרגיות רעות, אבל הרבה מעבר לזה - כדי לקדש את ערכי הספורט, חשוב שקבוצות קודם כל יתייצבו למשחקים - לצערנו, לא דבר מובן מאליו בליגות התחתונות. חשוב גם שקבוצות יתייצבו למשחקים עם הסגל החזק ביותר העומד לרשותן, יעלו בהרכב החזק ביותר למשחקים מול קבוצות הנאבקות על מטרה הישגית. אחרי הכל, לתוצאות שיושגו במשחקים יש השפעה גדולה על מאזן הנקודות, מיקומים, יחס השערים ואחוזי ההצלחה. זה הזמן של כל מי שמושך בחוטים בקבוצות שאינן מתחרות על מטרה הישגית להוכיח שספורטיביות והגינות היא מעל הכל. גם אם המאמן של היריבה הוא חבר, גם אם יש יחסים טובים בין הנהלות המועדונים ו/או בין שחקני הקבוצה - אין סיבה להרגיש לא בנוח לבוא בשיא הרצינות למשחק כזה או אחר. ספורטאי אמיתי שואף להשיג את המגיע לו בזכות ולא בזכות חסדים או הנחות מהיריבה.

באותה נשימה זה הזמן לקרוא למאמנים ומנהלים מקצועיים להנהיג מדיניות במשחקים בין קבוצות שלא מתחרות על מטרה הישגית מוגדרת לתת דקות משחק משמעותיות לשחקנים ששיחקו פחות בעונה הזו, לשחקנים מוכשרים וראוים מהשנתון שמתחת לחריגי גיל בנוער - שרבים מהם במשחקים האחרונים בקריירת המשחק שלהם - הכל כמובן במידה והשחקנים הוכיחו שהם ראויים לכך.

לכל אותם שחקנים שקראו את הטור הזה ומשחקים בקבוצה שאינה משחקת על מטרה הישגית, אם חסרה לכם מוטיבציה בשלב הזה של העונה, אם אתם חושבים שיש הצדקה לחפף באימונים ובהכנה למשחקים, פרסמנו מאמר מיוחד עבורם, שייתן לכם את כל הסיבות לתת את המקסימום בתקופה הזו של העונה. לקריאה, לחצו כאן

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן